Video: Frankenkonijn

Een grappige video van een konijn met gezwellen waarin de makers de vergelijking maken met het monster van Frankenstein zorgt voor een hetze tegen de makers van het filmpje op desociale media. Surfers beschuldigen de maker van dierenmishandeling

De 20-jarige student Gunnar Boettcher uit de Verenigde Staten maakte het filmpje van een konijn waarbij tumoren zijn hoofd helemaal inpalmen. De maker legt uit: 'We hadden het dier al rond het huis zien lopen, nu konden we het eindelijk van dichtbij filmen. We zetten de beelden onder de naam 'Het meest schrikwekkende konijn ter wereld' online. Ik imiteerde 'crocodile hunter' Steve Irwin, terwijl ik commentaar gaf op de video. Daarna plaatste ik het op Facebook en zo ging het filmpje viraal.' Intussen werd het al meer dan 600.000 keer bekeken.

De commentaren op het filmpje zijn niet bepaald mild. Sommigen zeggen dat het fout is om te lachen om een dodelijke ziekte. Anderen menen dat de maker met het dier naar een dierenarts had moeten stappen. Boettcher vindt dat het niet zijn taak is om met een wild konijn naar de dierenarts te gaan. 'Dit is uitgegroeid tot een discussie over dierenrechten, ik wilde gewoon wat plezier beleven met mijn broer', besluit de student.

Reacties

Populaire posts van deze blog

En hier is het filmpje van de kasteel poeper Els Uytterhoeven.

Video: Weer een Belgische politica betrapt op buitenseks. Met een ander dan haar man!